IOS ve Android Marketler İçin Ebeveyn Ayarları

Günümüz dünyasında mobil cihazların kullanım yaşı düştü. Ve bu yaş sınırı gittikçe aşağı iniyor. Örneğin, çoğu oyunlara giriş yapmak için mail adresi gerekiyor. Mail adresi edinme yaş sınırı 13 ama 13 yaşın altında mail adresi olan çocukların sayısı ciddi boyutlarda. Bu bizi karamsarlığa sürüklemek yerine daha çok önlem almaya itmelidir.

Çocuklarımıza kendi Android ve IOS hesaplarımız üzerinden oyun indirmelerini, oynamalarını sağlamak için bazı noktalara dikkat etmeliyiz. Bu konu ile ilgili bazı bilgiler paylaşacağım.

Google Play Store Ebeveyn Kılavuzu

Aileler çocukları için uygulama seçerken nelere dikkat edecekler. Google Play Store girdiğinizde bununla ilgili filtreler mevcut. Bir kaç şekilde çocuklara uygun oyun ve uygulamalara ulaşabilirsiniz.

İlk olarak Play Store önerilen başlıklardan “Aile Uygulama ve Oyunları” ile ilgili olan kısımdan ulaşabilirsiniz.

Ya da soldaki sekmelerde “Aile” yazan sekmeye tıkladığınızda karşınıza ilgili başlığın Aile Rozetine sahip uygularları gelecektir. Bu rozet size referans olsun, uygulama rozetlerinde bu sekmeyi görüyorsanız uygun olduğunu anlayabilirsiniz. Bazı ülkelerde daha aktif olmayabilir.

Bir başka alternatif ise Kategoriler sekmesine tıklayıp Aile başlığı altından uygun içerikler filtrelenmektir.

Eğer Aile filtrelemesini kullanarak açtığınız uygulamalarda çocuklarınız için uygun olmadığını düşündüğünüz içerik mevcut ise ve ya uygun olmayan reklamlar görüyorsanız https://support.google.com/googleplay/contact/rap_family?visit_id=1-636386435142988251-2926474197&p=rap_family&rd=1
adresini kullanarak bildirim yapabilirsiniz.

Bunlarında dışında çocuklarınızla paylaştığınız cihazlarınızda yaşlarına uygun içerik indirmesini ya da satın alma işlemi yapmasını denetleyebilirsiniz. Çocukların yaptığı satın alımlar bazen ciddi sonuçlar doğurabiliyor.

Ebeveyn ayaları ile çocuklarınız için açtığınız hesaplara içerik kısıtlaması getirebilirsiniz. Örneğin 13 yaş üstü içerik indirmesin ya da sadece okul öncesi içerik indirsin gibi. Aşağıdaki ekran görüntüleri ile nasıl yapıldığını gösterdim.

Satın alma işlemlerinde kontrolün sizde kalması için her zaman “Her zaman kimlik doğrulaması iste” ayarını açık tutmanız tavsiye edilir. Aşağıdaki ekran görüntülerinde nereden ayarlandığını görebilirsiniz.

Ayrıca bilginiz olmadan çocuğunuz tarafından ve ya yanlışlıkla yapılan satın almalar için aşağıdaki linkteki yönergeleri takip edebilirsiniz.

Tanınmayana Ödeme Kayıtları için
Google Play’den Geri Ödeme Alma
Uygulama Geliştiricisi ile İletişime Geçme

– Apple Store Ebeveyn Kılavuzu

IPhone – Ipad vb cihazlarınızda çocukların hangi uygulamalara erişebileceği, satın alma işlemlerinin güvenliği gibi konular için gerekli ayarlar şu şekildedir.

Cihazın Ayarlar (Settings) → Genel (General) → Sınırlamalar (Restrictions) bölümüne girdiğinde aşağıdaki ekranla karşılaşacaklar.

Bu ekranda İzin Ver başlığı altında direk uygulamaları engelleyebilirsiniz. Aşağı indikçe karşınıza gelen izin verilen içerik kısmında,
Derecelendirmeyi kullanarak ülkeye göre filtreleme,
Fİlmler başlığı altında yaş grubuna göre filmleri filtreleme,
Uygulamalar başlığı altında yaş grubuna göre 4+ , 9+ , 12+, 17+ şeklinde filtreleme,
Web siteleri başlığı altında Yetişkin İçeriği Sınırla ya da belirli web sitelerini filtreleme, yapılabilir.

Parolal Ayaları seçeneği ile satın almalarda, ücretsiz indirmelerde parola istenmesi sağlanabilir.

Gizlilik Sekmesinde ise Konum Servislerinden Fotoğraflara kadar ayarlamalarını yapabilirsiniz.

Hesaplarda değişiklik yapmasını engelleyebilirsiniz. Hatta müzik dinlerken ses seviyesine bile sınır koyabilirsiniz.

Bir başka önemli konu da oyunlardaki sosyal taraf. Çok oyunculu oyunlara girmelerini engelleyebilir, arkadaş ekleme özelliklerini kapatabilirsiniz.

Çocuğunuz ayrı bir icloud hesabı üzerinden cihaz kullanıyor ise, “Aile Paylaşımı” özelliğini kullanabilirsiniz. Ayarlar → ICloud üzerinden bu ekrana ulaşabilirsiniz.

Ekranda çıkan yönergeleri izleyerek, çocuklarınızı ailenize dahil edin ve ödemeler için tek yetkili siz olun. Bu şekilde bilginiz dahilinde yapılan harcamalara engel olmuş olursunuz.

Yanlışlıkla yatığınız satın alımlar için izlenecek yol şu şekildedir.

Aşağıdaki linke tıklayarak hesabınıza giriş yapın
http://reportaproblem.apple.com/
Son 60 günlük işlem yapılan uygulamalar listelenecek. İlgili uygulamayı seçip Sorun Bildir seçeneğine tıklayıp, gerekli açıklamaları yapın.
Ortalama 10 gün içerisinde Apple geri dönüşünü sağlıyor.

Teşekkürler

Kaynakça:
https://www.apple.com/tr/shop/help/returns_refund

https://support.apple.com/tr-tr/HT201088

https://play.google.com/store

https://support.google.com/googleplay/answer/6209547?visit_id=1-636386592982861611-494610870&p=pff_parentguide&rd=1

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.